Datasikkerhed

Datasikkerhed2018-11-05T14:19:29+00:00

Hvad, hvilke og hvor længe gemmer I data?

Vores ’Data Compliance Toolbox’ giver Jer mulighed for på en nem og automatisk måde at identificere personlige og følsomme data i alle mulige datakilder.

Vi definerer specifikke datapolitikker og regler for hvordan I må håndtere de ikke-kompatible data. Vi identificerer vigtige dokumenttyper (fx finansierings oplysninger, skattemapper, lønsedler, jobansøgning, rejsedokumenter), som I håndterer i Jeres databehandlinger og organisation.

Vi overvåger hvorvidt I overholder GDPR-lovgivningen på tværs af Jeres datakilder som; mails, vedhæftede filer, mapper, laptops, SharePoint, Intranet og andre data, hvor end I opbevarer Jeres data.

Der er ingen grund til at starte et kæmpe oprydningsprojekt og bede Jeres medarbejdere om at gå igennem mange års indsamlede dokumenter, mails og vedhæftede filer. Vores Compliance Toolbox håndterer jobbet uden at forstyrre Jeres daglige rutiner, mere effektivt og med bedre resultat. Data Compliance Toolbox’en overvåge dataene og holde Jer opdateret på hvilke data der skal håndteres.

Processen er at vi forbinder jeres datakilder direkte til grænsefladen, Data Compliance Toolbox’en laver analyser, og I får et første indtryk af, hvilke persondata I har og hvor de er placeret.

Vi opretter flere datapolitikker, dokumentregler og overvåger på tværs af alle medarbejderes data og holder kontinuerligt øje med dataene.

Når Data Compliance Toolbox’en analyserer Jeres data, sætter den relevante etiketter på hvert dokument (eller datasæt), der er forbundet til Data Compliance Toolbox’en sammen med en række andre metadata, f.eks. dokument alder, oprettelse og modificerede data og andre nøglepunkter, der er relevante for, hvordan dataene skal klassificeres og håndteres.

Hvis Datatilsynet spørger, hvad er så Jeres svar på nedenstående;

Hvor GDPR-compliant er Jeres data?

Har alle afdelinger GDPR-compliant data?

Følges data-politikker?

Ved I hvor de følsomme data er placeret?

Med en kombination af GDPR-regler, programmering og nøgleord, samt Jeres specifikke input, identificerer Data Compliance Toolbox’en de følsomme og personlige data der skal fokuseres på.

Vi kan forbinde til Office 365, herunder Outlook, OneDrive, OneNote og SharePoint-dokumenter, der er gemt i OneDrive samt G-suite, Drive, inklusive alle Google Apps-dokumenttyper.

Et er at finde nålene i høstakken – et andet er, hvor lang tid I har. Oprydning i data er ikke noget man begynder på dagen før et GDPR-audit.

Men med månedlig opfølgning, er det overskueligt at lokaliserer hvor dataene er opbevaret. Så bliver et GDPR-auditbesøg ikke et problem.

Vi giver Jer mulighed for at fordele og tildele rapporterne til Jeres forskellige afdelinger, så de hver især få adgang til hvilke dokumenter der skal ryddes op i.

Vores service er automatiseret. Det kræver minimal inddragelse af Jeres personale. Vi leverer ledelsesrapporter og oprydningslister.

Data Compliance Toolbox’en søger igennem alle datakilder

Data Compliance Toolbox’en har ekstremt kraftfuld søgefunktionalitet og kan på få sekunder finde alle dokumenter, mails og vedhæftninger relateret til et bestemt emne eller person eller efter specifikke søgeord og filtre. Dette kan gøres på tværs af alle kilder og afdelinger i organisationen. Herefter vises et hurtigt og relevante datasæt og samt deres placering.

Vi er et erfarent team af dedikerede IT eksperter 

Vi kommer for at hjælpe jer, uanset hvor i landet I er placeret.

Kontakt os i dag